Recenze - Erebos

7. října 2013 v 20:38 | Clara Black |  Recenze knih
Erebos
Autor: U. Poznanski

Počet stran: 318

Rok: 2011

Anotace: ''Thiller při kterém vám v žilách tuhne krev...
Erebos je počítačová hra s přísnými pravidly. Toho, kdo je poruší, čeká krutý trest nebo... smrt. Erebos ale dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Jak je možné, že hra o každném všechno ví? Co vlastně Erebos chce?''
''Vstup.
Nebo se vrať.
Toto je Erebos.''
Ve škole vládne jakési napětí a lidé si nenápadně předávají jakási dvdčka. Co za tím vším stojí? Co si to předávají? Proč je to tak tajné? Tyhle otázky mě na začátku trápily dost podobně - stejně jako Nicka, hlavního hrdinu. Nick se totiž ocitá na místě, kde se něco děje, ale sám se do středu dění nedostává - a nikdo mu nechce vysvětlit, o co jde. Všichni se to snaží udržet v tajnosti. Ale proč?
Ale i na Nicka dojde. I k němu se dostane ono tajmené dvd. A co že se na tom dvd nachází? Erebos. Hra, která je svým provedením absolutně jedinečná. Komunikuje s hráči, jako by je sledovala. Pozná, když hráči lžou. Ví, co jsou hráči zač. Je neskutečně realistická... a návyková. Ale to není všechno. Je také velice nebezpečná.
Nick se tedy dostává do světa Erebosu - světa, kde hráči zapomínají jíst, pít, spát... a nevnímají svět tak, jako dřív. Erebos je totiž tak návykový, že se od něj někdo jen tak neodtrhne. Ale má svá pravidla. Hráči nesmějí o hře s nikým mluvit - ani s rodinou nebo přáteli ne. Nesmějí hru šířit bez povolení. Musejí hrát, když jsou sami - a zajistit si také to, že je při hraní nikdo nebude rušit. A v neposlední řadě... na hraní mají pouze ''jeden pokus'' - jen jednu postavu, jen jeden život. Jakmile jejich postava zemře, brány Erebosu se před nimi navždy zavřou, jako by k Erebosu nikdy nepatřili.

A teď si s dovolením Posla rozdělejme oheň, abychom si mohli o Erebosu promluvit. (Stejně jako hráči Erebosu)
Erebos mě... zaujal. Už jen svým úžasným námětem. Kniha mě velice bavila - nejen proto, že má skvělý námět a jedná se o thiller, ale také proto, že byla kniha pěkně napsaná - a také jsem jednou z těch, co by si Erebos ochotně zahráli. Erebos je zkrátka taková kniha, kterou slupnete jako jahůdku - a máte chuť na další. Jediné, co bych mohla označit jako ''nedostatek'' je to, že možná autorka mohla lépe rozvinout hledání tvůrce Erebosu. Ke konci knihy jsem měla takový pocit, jako by se autorka snažila knihu co nejrychleji dokončit - děj byl poměrně uspěchaný. Ale i přes to byla kniha skvělá. Gradace byla poměrně zajímavá - autorka mě dost překvapila i samotným koncem.

9/10

Erebos je skvělá kniha, ale jak jsem řekla - ke konci se mi zdál děj trochu uspěchaný. Člověk přeci nenajde hned spoustu informací a souvislostí, ne? Nějakou dobu to trvá, než si něco uvědomíme. A podle mě by vůbec nebylo špatné, kdyby Nick trochu více a déle hledal. Neříkám, aby hledal ještě na dalších 60 stranách, ale trošku delší to hledání být mohlo.
Proto dávám knize hezkých devět z deseti.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.

Knihu najdete zde.