Recenze - Vlčí princezna

14. října 2013 v 19:29 | Clara Black |  Recenze knih
Vlčí princezna

Autor: Cathryn Constable

Počet stran: 272

Nakladatelství: Mladá fronta

Rok: 2013
Anotace: Sofie je na světě sama a touží být něčím výjimečná. Ale to, co ji v životě čeká, by si nepomyslela ani ve snu... Na školním výletě do Ruska se Sofie a její dvě kamarádky náhle ocitnou samy ve vlaku uprostřed liduprázdné, mrazivé pustiny. Dočkají se však pohádkového vysvobození - princezna Anna Fjodorovna je odveze do svého zimního paláce a vypráví jim uhrančivé příběhy o ztracených diamantech a tragické minulosti. Když padne noc a z okolních lesů zavyjí vlci, zjišťuje Sofie, že tajuplný zchátralý palác skrývá nejedno tajemství, které se jí přímo dotýká. Je princezna Anna tou, za kterou se vydává? A proč Sofii tak přitahují ti bílí vlci?
Tahle kniha mě zaujala asi nejvíc svojí obálkou. Na první pohled mi zkrátka přišla... kouzelná. To krásné lesklé písmo, ti nádherní vlci... Ten kouzelný palác... všechno jako z pohádky. A konec konců - tahle kniha mi tak trochu pohádku připomínala. V dobrém, samozřejmě.
Kniha nás zavede ke třem kamarádkám, kterým se jednou ''poštěstí'' a ony dostanou možnost jet na výlet do Petrohradu.
A právě v Petrohradu jejich dobrodružství začíná. Jsou vyhozeny z vlaku - a octnou se ve velmi nehostinném ruském prostředí. Nemohou najít svá zavazadla, netuší kde jsou a proč - a k tomu všemu venku řádí sněhová bouře. Už to vypadá, že to horší být nemůže, ale záchrana se objeví z čista jasna.
Dívky jsou odvezeny do paláce princezny Anny, kde Sofie nachází příliš mnoho tajemství a souvislostí s ní samou, že se nemůže jednat o pouhou náhodu. Samotná princezna se chová zvláštně a v lese se skrývají bílí vlci, kteří Sofie opravdu fascinují... Navíc v paláci panuje zvláštní atmosféra, kterou jen vyostřují ztracené diamanty, které princezna Anna marně hledá - a které patřily princezně, které onehdy pomohli vlci v útěku z paláce před nebezpečím a události, ke kterým v paláci došlo.
Tahle kniha byla pro mě opravdu takovou novější pohádkou - bylo to moc pěkné lehké čtení, u kterého jsem si mohla odpočinout. Takové oddechové čtení. Nemůžu říct, že by mě na téhle knize něco vyloženě šokovalo, to ne, ale byla opravdu taková klidná a odpočinková, což se mi moc líbí. Někdy člověku prospěje něco klidnějšího, ne?
Děj byl poměrně jednoduchý, ale místy trochu zmatený. Třeba na začátku jsem měla tak trochu pocit, že vůbec nevím, o co jde. Chvílemi jsem byla trochu zmatená, ale to se někdy stává. Děj byl takový tajemný - což se k takovému námětu poměrně hodí a já to plně schvaluji. Líbí se mi, že autorka vybudovala rod s palácem, který má v historii pár tragických událostí - krásně to k tomu tajemnu pasuje.

8/10

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knihcentru.

Knihu najdete zde.