Recenze - Dotek chladu

22. ledna 2014 v 5:00 | Clara Black |  Recenze knih
Dotek chladu

Autor: Tamina Berger

Počet stran: 223

Rok: 2013

Anotace: Sedmnáctiletá Theresa nevěří, že její nejlepší kamarádka spáchala sebevraždu ani že měla nehodu. Je si jistá, že na mostě, z něhož měla Julie údajně spadnout nebo skočit, nebyla sama. Někdo byl s ní - a strčil ji.
Ale kdo? Že by snad záhadný Leon, který Julii pronásledoval na každém kroku jako stalker? Theresa se rozhodne kamarádčinu smrt objasnit. Při pátrání ale naráží na tajemství a věci, o kterých by snad raději nevěděla…

Děj: Theresina kamarádka Julie jednoho dne zmizí. Theresa se vydá kamarádku hledat - ptá se lidí v okolí, kde Julie naposledy byla, a snaží se nevnímat katastrofické scénáře, které se jí honí hlavou. Co když se jí něco stalo? Co když-
Theresa se na takové věci snaží nemyslet, ale má jisté podezření.
Leon - podivný kluk ze školy, kam Theresa a Julie chodí, Julii pronásleduje na každém kroku - je to hotový stalker, a Theresu okamžitě napadá, jestli náhodou něco o zmizení Julie neví. Ale jak se to tak zdá, tak by mohlo mít Juliino zmizení něco společného s tragickou smrtí jiné dívky, která se v okolí nedávno stala. A právě Julie našla onu mrtvou dívku... a pak je po svém zmizení také nalezena mrtvá. Theresa ale odmítá přijmout fakt, že by Julie sama skočila z mostu, nebo že by její smrt mohla být pouhou nešťastnou nehodou. Domnívá se, že Julie na mostě nebyla sama...

Postavy: Nerada to říkám, ale musím být upřímná. Postavy mi přišly všechny hodně nesympatické a nepřirozené. Hlavní hrdinku jsem si nijak neoblíbila, a snad jediná postava v téhle knize, která mi přišla jaksi obstojná, je postava Leona, nikdo jiný. Postavy jsou zkrátka dle mého názoru nerealistické a hlavně hlavní hrdinka mi přijdě nějak příliš chytrá, když hned začne svoji kamarádku hledat, když se dozví, že se nevrátila domů. Je to nepřirozené, a svým způsobem i divné - nesedlo mi to.

Můj názor: Námět mi přijde celkem dobrý, ale provedení je trochu... pokulhávající. Jak už jsem zmiňovala - postavy nic moc, a děj se mi na začátku zdál šíleně zdlouhavý - a poté, co se Theresa dozví, že její kamarádka nepřišla domů, tak se ji okamžitě vydává hledat stejnou rychlostí, jako detektiv zahajuje pátrání - tak to mi přišlo vážně divné, a hrozně uspěchané. Ne, že by bylo nepřirozené hledat někoho, kdo se pohřešuje, ale když je to jen jeden den, tak mi Theresina reakce přijde celkem přehnaná, když jsou tu na hledání i jiní lidé (tedy policisté, kteří tomu samozřejmě rozumnějí víc).
Samotný způsob, jakým je kniha napsaná není úplně špatný, ale přijde mi lehce nezáživný a nudný. Autorka mě nijak neupnula ke čtení, příliš mě nenapínala - a spíš jsem měla nutkání knihu odložit. Neříkám, že je to katastrofa, ale čekala jsem víc. Mnohem víc, a jsem celkem zklamaná. No... nemá smysl to prodlužovat.

5/10

Ano, ano - není to žádné slavné hodnocení. Na stránce Databáze knih sice vidíme celkem kladné komentáře typu: ''Knihu jsem přečetla jedním dechem.'' - u mě tomu tak vážně nebylo. A že by to bylo něco, co bych si musela přečíst znovu, to také ne. Není to špatná kniha, to vážně ne, ale zdá se mi, že jsem na ni asi až příliš náročná - a že jsem měla přeci jenom mnohem větší očekávání, než jsem mít měla.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.