15. ledna 2014 v 5:00 | Clara Black |  Recenze knih
Eragon

Autor: Christopher Paolini

Série: Odkaz Dračích jezdců

Počet stran: 489

Rok: 2004

Anotace: Jeden chlapec... Jeden drak... Jedno dobrodružství...
Když Eragon najde v lese naleštěný modrý kámen, myslí si, že chudého farmářského chlapce potkalo štěstí, možná za něj koupí maso na zimu pro svou rodinu. Ale když se z kamene vyklube dračí mládě, Eragon si brzy uvědomí, že narazil na odkaz skoro tak starý, jako je samo Království.
Jeho prostý život se přes noc roztříští a on je vržen do nového, nebezpečného světa osudu, kouzel a moci. Pouze se starodávným mečem a radami moudrého vypravěče musejí Eragon s dračím mládětem zdolávat nebezpečné situace a odolávat temným silám v Království, kterému vládne král, jehož zlo nezná hranice.
Dokáže Eragon převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou...

Děj: Eragon je chudým chlapcem, který žije se svým strýcem na farmě. Jako jeden z mála se odváží chodit do Dračích hor a jako jeden z mála se odtamtud vrací tak, jak tam přišel. Jednou se ale z Dračích hor nevrátí s zcela obyčejným úlovkem. V lese totiž najde podivný kámen modré barvy - který je dokonale naleštěný, ale přesto neuvěřitelně pevný - a možná i nerozbitný. Eragon se kámen pokusí prodat řezníkovi, ale když se zmíní, že jej našel v Dračích horách, tak jej řezník bez váhání odmítne koupit. Eragon je tedy nucen vyčkat příjezdu obchodníků - aby se strýcem zjistili, jakou má kámen cenu. Když kámen ukáží jednomu z obchodníků, tak nedokáže odhadnout cenu - a oni kámen stále neprodali.
Později se ale ukáže, že se vůbec nejedná o žádný kámen - ale o vejce. Přesněji řečeno o dračí vejce. A jak se z vejce vyklube dračí mládě, Eragonovi se změní od samých základů život. Stojí před ním totiž živá legenda. Doba Dračích jezdců znovu ožívá...

Postavy: V téhle knize jsou postavy hodně dobře postavené, a mám ráda snad všechny - i Stína - jen ne toho hrozného protivného řezníka. Ale mými absolutními favority jsou samozřejmě Brom, Eragon a nejvíce Safira. Nevím čím to je, ale asi to bude už tím způsobem, jak Paolini píše - ale jeho postavy jsou zkrátka... živé. Opravdu živé, uvěřitelné a téměř skutečné, což se mi na knihách moc líbí. Totéž bych mohla říct i o celkovém prostředí, kde se náš příběh odehrává.

Můj názor: Živé postavy, nádherný námět, krásně vykreslené prostředí, nádherný příběh, neuvěřitelná čtivost, ideální počet stran, a dokonalý psaní - takhle bych jednoduše popsala Eragona. Vážně. Jsou lidé, kteří o Eragonovi prohlašují, že je to odpad, že je to guláš a já nevím co, ale víte co já na to? Huš! Eragon je absolutní skvost mezi knihami, a je to naprostá klasika, když jde o fantasy knihy - dle mého názoru by tahle série neměla chybět na žádném seznamu přečetných knih milovníka fantasy. A jsem vážně strašně moc ráda, že někdo jako Christopher Paolini napsal Eragona. Protože bez Eragona by mnozí z nás ani nevěděli, co to je dobrá fantasy kniha ;)

+ Podle této knihy byl také natočen stejnojmený film, jen tak mimochodem - ale být vámi, tak se na film stejně vykašlu a raději si přečtu knihu. Ale kdo by se nerad podíval na tu krásnou Safiru, že? :)

12/10

Záměrně opět používám to šílené a nesmyslné hodnocení dvanáct z deseti, protože je to nejlepší hodnocení, jaké na tomhle blogu člověk může vidět. Kdybych dala pouhých deset z deseti, tak by to byla snad pro tu knihu urážka, to mi věřte. Protože tohle je další znak pro knižní dokonalost. Paolini je jednoduše BŮH, a toho se držme. Jeho dračí klasika Odkaz Dračích jezdců by vážně neměla nikomu uniknout, pokud má rád fantasy. A jakože tohle je opravdu fantasy! Snad i to nejlepší fantasy, co jsem kdy četla a nemůžu se dočkat, až se přečtu další díl.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.

Knihu si mazejte koupit sem Knihu najdete zde.

Banner: