Recenze - Sestra

13. ledna 2014 v 5:00 | Clara Black |  Recenze knih
Sestra

Autor: Rosamund Lupton

Počet stran: 382

Nakladatelství: Ikar

Rok: 2012

Anotace: Psychologický román okořeněný prvky detektivky a thrilleru zkoumá mezilidské vztahy, sílu lidského ducha a ohledává hranice, jež jsme ochotni překročit na cestě za svým cílem. Beatrice se dovídá strašnou zprávu, že její mladší sestra Tess se pohřešuje. Přilétá do Londýna jen proto, aby se dozvěděla, že ji nalezli mrtvou a prý je to sebevražda. S tím se Bee odmítá smířit a zatímco v duchu rozmlouvá s milovanou Tess, pouští se do pátrání po jejím vrahovi.

Děj: Beatrice zvedne telefon - volá jí její matka. A právě tímhle telefonátem začne její trápení. Její sestra totiž zmizela, je pohřešovaná. Beatris byla už jako menší takovou tou ''starší, chytřejší, moudřejší'' sestrou a svou sestru Tess měla moc ráda. Ty dvě měly takový zvláštní vztah, a teď se Tess pohřešuje - a navíc je těhotná. Za necelé tři neděle se jí má narodit dítě, ale zmizela.
Beatrice tedy prvním letadlem letí do Londýna, kde Tess bydlí, a setkává se se svou matkou - a spoustou policistů, reportérů - ale i obyčejných lidí. Tessino zmizení v Beatricině životě vyvolalo jistý zvrat, který absolutně vygraduje poté, co Tess policie najde mrtvou s podřezaným zápěstím. Beatrice ale odmítá přijmout fakt, že policie Tessin případ uzavřela se závěrem, že se jedná o sebevraždu, a pomalu odhaluje sestřina tajemství...

Postavy: Když půjde o postavy, tak nemůžu vyloženě říct, že bych si někoho oblíbila. Beatrice není špatná postava, je ideální do příběhu, jaký nám autorka v téhle knize nabízí, ale já o ní nedokážu říct, že bych si ji vážně nějak oblíbila. Celkově mi všechny postavy v téhle knize přišly nějak nevýrazné - tedy, až na naši mrtvou sestru Tess. Ta byla svým způsobem jiná, lehce se odlišovala - a měla moc dobrý charakter. Byla mi sympatická, takže mi bylo celkem líto, že umřela, ale... to spadá spíš k ději. Ostatní postavy mi nijak k srdci nepřirostly, jak už jsem také ostatně říkala - a nemyslím si, že by bylo nutné je tu nějak probírat, protože si o nich můžete udělat vlastní názor tím, že si knihu přečtete ;)

Můj názor: U téhle recenze si nejsem úplně jistá, co bych měla říct. Vlastně... už od samého začátku, co jsem knihu otevřela a začala číst, mám takové... rozporuplné pocity a nedokážu si utřídit myšlenky, ne tak snadno, jako obvykle - když jde o jiné knihy. Svým způsobem mi Sestra připomíná Zmizelou - a asi to bude tím, že zde v ději také figuruje fenomén zmizení, pohřešování a slídění reportérů - ale to bude asi všechno, čím by si tyhle knihy mohly být podobné. Možná ještě tím jistým způsobem, kterým obě autorky vyvolaly v ději zvrat, ale... Ne, o tom jsem mluvit nechtěla. Sestra je pro mě poněkud zvláštní záležitostí. Na tuhle knihu jsem se těšila, je to totiž ten typ knihy, co mám opravdu ráda, ale jak už jsem řekla - mám z ní rozporuplné pocity. Nemůžu se jasně rozhodnout, co říct a co ne - a je to celkem těžké, protože bych té knize nechtěla ukřivdit, ale... No.

Celá kniha je napsaná dost zvláštním způsobem, který, ehm, mi jaksi nesedl. Hlavní hrdinka, tedy naše Beatrice - celou dobu vypráví svým způsobem tak, že jakoby promlouvá ke své sestře - což mi tak trochu zabíjelo veškerou čtivost, kterou kniha mohla nabídnout. Neříkám, že je to vyloženě špatně napsané - ale tenhle způsob, jakým je kniha napsaná nemusí vyloženě sednout každému čtenáři (což ostatně nemusí žádný způsob, ale o tom někdy jindy...) - a já jsem toho důkazem.

Námět se mi líbí, vlastně - díky námětu, nádherné obálce a faktu, že je to kniha, která typově spadá mezi ten druh knih, který já moc ráda - proto jsem po té knize taky pokukovala. Ale celkově, kdybych měla hledět jen na námět, tak jsem nadšená. Není to vyloženě nic ohraného - je to tajemné, a nechává to dokonalý prostor pro naše (tedy čtenářovo) uvažování o tom, co se stalo - což je dle mého názoru moc dobře. Ráda během čtení dostávám prostor pro vlastní odhad toho, co se mohlo stát, nebo co se stane.

Moje Hodnocení:

6,5/10

Sečteno, podtrženo - jsem krutá, vím to. Ale podle mě tohle zkrátka není vyloženě žádná sláva. NEŘÍKÁM TÍM, že je to HROZNÁ KNIHA, to vážně ne - jen mi jednoduše nesedla. Dle mého názoru to je tím způsobem, jak je kniha napsaná - protože mě to kvůli tomu příliš nebavilo číst, ale vážně ta kniha není špatná.
Určitě si ji přečtěte, mějte vlastní názor - a třeba vám sedne a budete nadšení! :) Podle toho, co se píše na samotné knize, bych soudila, že je to vážně Kousek s velkým K, ale nesedla mi. Ale víte co? ''Strhující od první stránky, fantasticky promyšlené, dojemné k slzám. Sestra ohlašuje příchod výjimečného talentu.'' Daily Mail.
Takže - pokud máte možnost, určitě si Sestru přečtěte, a pak mi rozhodně napište, jak se vám líbila - protože jak už víte... mě tahle kniha příliš nesedla.

Recenze psána pro web Databazeknih.cz.