10. února 2014 v 0:00 | Nessa |  Recenze knih

Díl: 1

Počet stran: 280

Nakladatelství: Domino

Rok vydání: 2009

Hodnocení na Databázi knih: 89%

Hodnocení na Goodreads: 4.16

Anotace: Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose uprchly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají v obrovském nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové.Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů. Naštěstí je tady ale dhampýrka Rose, v jejichž žilách se smísila krev vampýrů a lidí, takže dokáže zlým Strigojům lépe čelit. V tajemném a ponurém světě akademie ale nebude snadné odolat všem nástrahám a zradám: Lissa bude muset opatrněji využívat svých nadpřirozených schopností, aby nepadla do strigojské pasti, a Rose se musí vzdát velké lásky, aby mohla kamarádku ochránit a za žádných okolností ji nezklamat. Jediné, nač se totiž mohou obě spolehnout, je jejich vzájemné pouto, jejich přátelství…

Princezna Lissa a její nejlepší kamarádka a strážkyně v jednom, Rose, již před nějakou dobou uprchly z Akademie svatého Vladimíra a ukrývaly se ve městě na vlastní pěst. Jenže všechno nevydrží věčně, po dvou letech jsou vypátrány a dopraveny zpět do akademie. Zlo, na které mohly narazit venku, za zdmi akademie, na ně číhá i uvnitř, nikde není bezpečno. Rose se snaží zlepšit v bojovém umění, aby se mohl stát strážkyní své nejlepší kamarádky Lissy, ve zlepšení ji pomáhá neodolatelný stážce Dimitrij Belikov.

Hlavní postavou příběhu je dhampýrka Rose. Rose je napůl člověk a na půl upír. Z dhampýrů se po dokončení studií stávají nejlepší strážci. Povahově je Rose velmi upřímná, trošku praštěná, drzá a pro své přátele, hlavně pro Lissu, by udělala cokoli. Nejlepší kamarádka a zároveň dědička trůnu Lissa je princezna z téměř vymřelého rodu Dragomirů. Je to velmi křehká a citlivá dívka. Další postavou stojící za zmínku je strážce Dimitrij Belikov. Dimitrij je velmi pohledný, žádná žena mu nedokáže odolat, silný a zamilovaný do Rose. A ještě Christian Ozera. Tajemný, držící si od spolužáků odstup, všichni se ho bojí, kvůli jeho rodičům, kteří jsou Strigojové, ale on není tak zlý, jak se na první pohled zdá. Další bytosti jsou Morojové, hodní žijící upíři, Strigojové, zlí mrtví upíři, a dhampýři, napůl upíři jako Rose.

Autorka vymyslela nový příběh upíru, poloupírů a padoušských upírů. Knížka je ze začátku popisná, autorka popisuje akademii, Lissu, Rose a dalši postavy. Až u konce je knížka akčnější, plná překvapení a rozuzlení. Hlavní postavy jsem si velmi oblíbila, Roseino drzé chování a Dimitrijův ruský přízvuk, proste až na ten rozjezd ze začátku nemá tato knížka žádnou chybu.