8. března 2014 v 20:25 | Clara Black |  Recenze knih

Série: Gossip girl

Počet stran: 235

Nakladatelství: BB Art

Rok: 2006

Anotace: Vítejte v New York City v Upper East Side. Já a moji kamarádi tady bydlíme, chodíme do školy, bavíme se a spíme - občas mezi sebou.
Podívejte se s námi do otřesného světa Super Drbny - do světa, v němž jsou doma ty nejpropranější tváře ve městě; do světa žárlivosti, zrádcovství a nemravných obrázků vylepených po stěnách autobusů.
…S je zpátky z internátní školy. Má o něco delší a světlejší vlasy. A její jasně modré oči říkají, že nesmí prozradit mnohá tajemství… Pokud si nebudeme dávat pozor, vyzraje S nejen nad učitelkami, ale navleče se do šatiček, které jsou nám ostatním malé, slízne smetanu, pocintá nás svým Campari a ukradne srdce našich bratříčků i lásek. Zkrátka, s neuvěřitelnou grácií nám totálně zkazí život.
Já budu u toho a budu dávat velký pozor na všechny a na všechno. Tohle bude zatraceně divoký a hříšný rok. Cítím to v kostech.

Děj: Koho by nezajímalo, jak si žije smetánka? Jistě, spousta lidí se o takový život zajímá, zvlášť když jde o skandály. A život smetánky z NY Upper East Side je plný skandálů, pomluv, a dalších šokujících událostí a zpráv. A to nejlepší - kdokoliv může životy elity z Upper East Side sledovat. Díky Super Drbně, která je největším zdrojem informací o všem, co se na Upper East Side šustne a stojí za to to vědět. Koho by také nezjímaly případy žárlivosti, skandálů, party a případné zrady v řadách oblíbených?

Serena se vrací zpět na Upper East Side, Blair se musí smířit s tím, že její otec utekl do Francie s jiným mužem a její matka si našla přítele, který se absolutně nehodí k jejich způsobu života. A jaký je to vlastně způsob života? Chození do školy, ach, sem tam nějaký hřích, party, tajemství, zrady, války, ach, a alkohol je také povolen! Jen nesmíte ztrapnit rodinnou pověst, tak pšt, ano?
Ale proč se se Sereniným návratem děje tolik věcí? Jistě, na to musíte tu smetánku znát - a pokud ji znáte, tak víte, že je Serena blonďatý anděl s modrýma očima, kterému tak trochu narostly rohy ďábla. Serena si může dělat cokoliv chce, narodila se s pohledem, kterým může ovládat ty ubožáčky, co jí nesahají ani po kotníky - a světe div se, je to něco jako královna své třídy. Chudák Blair - jak se Serena vrátila, tak bude zase žít v jejím stínu. Kamarádky nekamarádky, každá chce být královnou - ale královna může být pouze JEDNA.
Pak je tu Nate, hezounek, stojící po boku Blair, ale tajně toužící po Sereně. Jak se na sebe ti dva dívají? Neprozrazuje to něco? Jestlipak Chuck prozradí to malé, špinavé tajemství, které Serena a Nate mají? Život na Upper East Side je zkrátka božský. Nemusíte ani hnout prstem, a víte všechno - a to jen díky Super Drbně, která pro vás píše o tom nejlepším, co se na Upper East Side děje.

Můj názor: Ke Gossip Girl (tedy Super Drbně) jsem se dostala díky seriálu, který nese stejné jméno. Ten seriál se pro mě stal zábavou na dlouhé večery, dlouhá rána i dlouhá odpoledne - celkem jsem si ho oblíbila. Už kvůli Chuckovi a Blair, mým nejoblíbenějším postavám, které bych zcela jistě označila za dokonale promyšlené. Bohužel ale musím podotknout, že je seriál lepší než kniha. Ne, že bych patřila mezi příznivce neknižního zpracování, ale takový námět se mi víc líbí ve filmovém - v tomto případě seriálovém zpracování. Neříkám, že je to špatná kniha, to vůbec ne, ale seriál je jednoduše lepší.

8/13

Recenze psána pro web Databazeknih.cz.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.