Recenze - Moře klidu

8. dubna 2014 v 0:00 | Clara Black |  Recenze knih
Moře klidu

Autor/ka: Katja Millay

Počet stran: 388

Nakladatelství: Domino

Anotace: Osamělý kluk. Citově křehká holka. A zázračná síla druhých šancí.
Dva a půl roku. Tolik času uplynulo od té hrozné tragédie. Po ní už nic nebylo jako dřív. I z Nastyi Kashnikové zbyl jen stín holky, kterou byla před tím. Teď je rozhodnuta nechat temnou minulost za sebou a držet si všechny lidi pěkně daleko od těla. Tenhle úmysl jí ale vydrží jen do chvíle, kdy se potká s Joshem Bennettem. Je osamělý stejně jako ona. A neuvěřitelně přitažlivý.
Joshův příběh zná kdekdo: všichni lidé, které miloval, zmizeli z jeho života. Teď má sedmnáct roků a zůstal úplně sám. A když je vaše jméno synonymem pro smrt, lidi se s vámi moc nebaví. Až na Nastyu. Ta se naopak Joshe drží jako klíště a postupně se stává součástí každé stránky jeho života.
Táhne je to k sobě, jiskří to mezi nimi stále silněji. Ale zároveň se Josh začíná zamýšlet nad tím, jestli se někdy dozví všechna tajemství, která před ním Nastya skrývá. A vlastně ani sám neví, jestli se je dozvědět chce.

Děj: Nastya je dívka, která se zotavuje z ošklivé nehody. Její život je nenávratně pryč, chvíle, kdy hrávala na klavír, kdy si užívala života plného hudby jsou pryč. Nehoda způsobila, že má jednu ruku plnou šroubů, různých železných udělátek a rozdrcených kostí. Její minulost je temná, ale ona se rozhodla začít znovu - jen s tím rozdílem, že si bude všechny lidi držet dál od sebe. Nechce, aby k ní někdo pronikl, ani nemluví.
Josh je mezi svými vrstevníky známý. Žije sám, lidé si ho nepříliš všímají, kdo by si také všímal a chtěl by se přátelit s někým, jehož život je asi stejně zoufalý, jako nějaký příběh filmového dramatu? Sedmnáctiletý, s dívkou, která vlastně není ani jeho přítelkyně, spíš se navzájem využívají, naprosto bez emocí a sám v domě. Jeho okolí ho nijak moc nevnímá, ale Nastya není jako ostatní. A oba se cítí stejně osaměle...

Postavy: Nastya mi byla od samého začátku dost sympatická, hodně rychle jsem si ji oblíbila. Je jiná, než ostatní knižní hrdinky, se kterými jsem se do téhle chvíle setkala - a právě ta její zvláštnost, charakter a dost možná i životní příběh ji dělají tak zajímavou. Oproti tomu mě dost překvapil Josh. Čekala jsem, že to bude takový ten typický hoch, který je i přes svůj ''status'' osamělý kluk, oblíbený, ale ono ne. Lidi si ho opravdu moc nevšímali, a v tom mě opravdu autorka překvapila. Možná jsem taky trochu čekala, že ho budou brát jako chudáčka, kvůli tomu, co se mu stalo, ale ani to ne. Všichni znají jeho příběh, ale místo lítosti jsou spíš odtažití. A Josh je charakterově také dost zajímavý, to musím uznat.

Můj názor: Kniha, o které jsem dost slyšela, anotace nevypadala špatně - a obálka byla zajímavá. Tak jsem Moře klidu vnímala před tím, než jsem se pustila do čtení. Jakmile jsem začala číst, tak se ale všechno změnilo. Kniha mě vtáhla do děje, postavy jsem si velice rychle oblíbila a knihu jsem si oblíbila ještě více, než postavy. Autorka tu vystavěla silný příběh, který se doslova čte sám, na vás je jen to, abyste obraceli listy. Je to úžasná kniha, která určitě stojí za přečtení.

11/13

Recenze psána pro Arara.cz