27. ledna 2015 v 0:00 | Nessa |  Recenze knih

Lež.
Pravda.
Měly by stát proti sobě.
Jenže každá je na jiném konci světa.

Spiritka je Lež. Jejím úkolem je najít její protějšek, Pravdu, a to co nejdříve, aby zjistila, jak se své podstaty zbavit. Její život nabere úplně jiné obrátky, než si kdy uměla představit.

Pravda nebo Lež? Koho si vybereš?

Hlavní hrdinka příběhu je mladá dívka Spiritka, která žije klidný život se svou tetou Emou. Když byla mladší, přišla o rodinu a její jedinou možností bylo přestěhovat se ke své tetě Emě, o které její okolí tvrdí, že je podivínka, a radši se jí vyhýbá. Zanedlouho se Spiritka dozvídá pravdu o svém původu, o svých pravých rodičích a svém osudu. Je Lež, a jejím úkolem je najít Pravdu, ať to stojí, co to stojí. Jenže stále toho ví málo, ale nyní je již na to sama, její tetu totiž někdo zavraždil. Spiritka se tedy vydává na neznámou cestu, a doufá, že na jejím konci najde svůj protějšek.

Spiritka je mladá dívka a nemá to jednoduché. Bylo na ni naloženo velké břemeno, které prostě musí zvládnout, ale podaří se jí to, když vše co zná a ví, je lež? Toť otázka. Spiritka je milá, laskavá, ale její podstata si nedokáže pomoct, takže občas zalže. Hlavní hrdinku jsem si opravdu oblíbila, hlavně se mi na ni zalíbila její odvaha a vůle stále pokračovat a najít Pravdu. Na své cestě se Spiritka seznamuje s Willem, o kterém zjišťuje, že není tak docela člověk, nebo Adrianem, Evangelínou či Axelem. Od Adriana jsem očekávala mnoho, ale to co se mi dostalo rozhodně ne. Oblíbila jsem si ho mnohem více než Willa, a pokaždé se těšila na kapitoly z jeho pohledu.

Na knihu mladičké autorky jsem se velmi těšila, již jsem totiž od ní jednu knihu četla a to Čarodějčina dcera, která si mne získala, takže nebylo pochyb, že se tuto její novou knihu chci přečíst, takže jsem neodolala a o knihu ji požádala. Neměla jsem zpočátku od knihy velká očekávání, i když se mi hned zalíbil motiv příběhu. Přiznejte, koho by napadlo napsat příběh o Pravdě a Lži, mě rozhodně ne. Příběh je postupně vyprávěn z pohledu všech postav - Spiritky, Willa, Adriana a Evangelíny - ale je to trošku chaotické a občas jsem se v příběhu ztrácela a zamotávala. Jak se mi ze začátku líbil motiv příběhu, postupně se to měnilo, jelikož jeho zpracování už tak skvělé nebylo, spíše takové dětské a nevyzrálé, ale stále milé a pěkné, to rozhodně, ale v tomto případě mi styl autočinina psaní nesedl. I přes to, že se mi kniha po dočtení líbila méně než na začátku, byla jsem ráda, že jsem si tuto krátkou oddechovou knížku přečetla, a rozhodně toho nelituji. A určitě se v budoucnu podívám po dalších dílech, jen proto, abych zjistila, jak to dopadne.

Za poskytnutí recenzního ebooku děkuji samotné autorce.

E-knihu si můžete pořídit například zde.