14. února 2015 v 0:00 | Nessa |  Recenze knih

Autorka: Alex Flinn

Série: Kroniky Kendry

Počet stran: 255

Nakladatelství: Moba

Hodnocení na Goodreads: 77%

Hodnocení na Databázi knih: 3,85

Anotace: Jsem netvor. Zvíře. Ne vlk nebo medvěd, gorila nebo pes, ale odporná stvůra, která chodí vzpřímeně. Jsem zrůda. Myslíte si, že vám vyprávím pohádky? Mýlíte se. Vše je skutečné. Místo - New York City. Čas - současnost. Nejsem znetvořený, není to nemoc. Budu takový navždy, jestli neprolomím kletbu. Ano, kletbu, kterou na mě uvrhla ve škole čarodějka. Proč mě proměnila v netvora, který se ve dne skrývá a v noci se vydává na lov? Řeknu vám to. Řeknu vám, jak jsem byl Kylem Kingsburym, klukem, jakým byste si přáli být, s penězi, perfektním vzhledem a perfektním životem. A potom vám řeknu, jak jsem se stal perfektním… netvorem.

Hlavní hrdina Kyle Kingsbury, syn bohatého hlasatele zpráv, je velmi pohledný, a ví to o sobě. Chodí do soukromé školy, je nominovaný na krále školního plesu, je velmi oblíbený, ale zároveň je také velmi arogantní a rozmazlený. Jenže tento jeho styl života, ve kterém mu záleží jen na vzhledu ostatních, se nelíbí Kendře. Kendra patří mezi tu druhou skupinu, a to skupinu ošklivých, kteří Kyleovi nestojí za pozornost, a pokud na ně promluví, tak to nedopadne dobře. Ten člověk nakonec skončí ponížený. Kendra se vyzná v lidech, a především v kouzlech, a tak se rozhodne Kyleovi udělit lekci, na kterou jen tak nezapomene. Promění ho v netvora, ve zvíře, ne ve vlka nebo medvěda, ale v odpornou stvůru, kterou je uvnitř. Nyní má Kyle dva roky na to, aby si našel někoho, kdo ho bude milovat, i přes to, jak teď vypadá. Pokud neuspěje, zůstane netvorem navždy.

Kyle měl všechno, byl velmi pohledný, oblíbený, ale také neskutečně arogantní a rozmazlený. Kromě toho Kyle nemá moc dobrý vztah se svým otcem. Jelikož ten se stále věnuje práci, a i po jeho proměně to není lepší. Kylea jsem ze začátku neměla ráda, choval se ošklivě a hrubě k druhým a soudil je podle vzhledu, a to se mi na něm nelíbilo. Po jeho proměně jsme očekávala mírné zlepšení v jeho chování, a dočkala jsem se ho, ale až po dlouhé době. Protože si nejprve musel na všechno zvyknout a také chvíli trvalo, než objevil tu pravou, Lindy. Hlavní hrdinka knihy Lindy je taková šedá myška, nevýrazná, není hezká, ale ani ošklivá, takže Kyleovi z minulosti, by na tuto dívku nikdy pohled nepadl. Ale nyní, co je přeměněný, kouká na svět novýma očima, a Lindy ho uchvátila, okouzlila. Hlavní hrdinky Lindy jsem si hned oblíbila, jelikož je mi velmi podobná, je milá, laskavá, miluje knihy a nevzdá se tak lehce.

Na knihu Netvor jsem byla velmi zvědavá a velmi jsem se na ni těšila. Na motivy této knihy vzniklo filmové zpracování, které jsem několikrát viděla, a ještě mě neomrzel. Inspirací autorce k napsání této knihy byla pohádka Kráska a zvíře, která je mou nejoblíbenější. Ze začátku jsem byla mírně zklamaná z hlavního hrdiny a nemohla jsem se kvůli jeho chování do knihy pořádně začíst, ale druhá polovina knihy již byla mnohem lepší, jelikož se na scéně objevila Lindy. Nakonec jsem byla z knihy velmi unešená, a přiznám se, že i přes to, že mám ráda filmové zpracování, kniha je prostě kniha, a získala si mě více, takže se těším na další knihy od této autorky.