12. dubna 2015 v 0:00 | Nessa |  Recenze knih

Díl: -

Počet stran: 280

Vazba: Ebook (Vázaná)

Nakladatelství: Mladá fronta

Hodnocení na Databázi knih: 72%

Hodnocení na Goodreads: 3,13

Anotace: Romantická komedie o ženě, jež potká ženu. A nestydí se… Petě Wheelerové se onoho osudného večera navždy změnil život - teď ho dělí na dobu "před pohovkou" a "po pohovce". Před pohovkou si byla Peta sama sebou jistá: pětatřicetiletá úspěšná žena provdaná za muže svých snů, s nímž se brzy chystá založit rodinu. Nikdy nepřišla do práce pozdě, nikdy se neopila pod obraz, nikdy nezažila lásku na jednu noc. Po pohovce omylem srazí cyklistku, pokusí se otěhotnět a vzápětí těhotenství ze všech sil zabránit, začne se vyhýbat manželovi, rodině i přátelům a v práci do sebe hází jedno kafe za druhým. Zamiluje se totiž, navíc do ženy. Rozepnutá je netypickým příběhem lesbické lásky ze současné Austrálie plným nečekaných zvratů, tragikomických událostí i lehké erotiky. V rámci svého žánru se však zajímavým způsobem dotýká i dosud mnohdy tabuizovaného tématu vnitřního i vnějšího coming outu a všeho, co ho provází.

Příběh o ženě, jež potká ženu. A nestydí se...

Hlavní hrdinka Peta byla úspěšná jak ve své práci, tak i v osobním životě, vždyť si vzala muže svých snů Marka, se chystala založit rodinu. Ale to bylo před onou událostí, před pohovkou. Po ní, se úspěšné pětatřicetileté Petě život obrátil vzhůru nohama. Její manžel, Mark, je neustále na pracovních cestách a Peta si už vlastně ani neuvědomuje, kdy je doma a kdy není, ale ví, že se jejich vztah postupně rozpadá. A nyní po pohovce, Peta chodí pozdě do práce, nebo se opíjí pod obraz. Dokonce omylem srazí cyklistku a málem otěhotní, čehož se následně snaží co nejvíce zabránit. A nakonec se její budovaný vztah s Markem rozpadá jako domeček z karet, když si uvědomí, že už ho nemiluje. Není se čemu divit, nyní je totiž Peta zamilovala do ženy.

Hlavní hrdinkou příběhu je pětatřicetiletá Peta, která má skvělý život. Jenže pak na jedné párty pozná BJ, ženu, se kterou se následně vyspí, a od té chvíle je její život naplněn nejistotami. Z počátku jsem si hlavní hrdinku Petu oblíbila, byla mi sympatická, chytrá a hlavně dochvilná a zodpovědná, jenže poté jakoby naskočila do kolotoče a nikdy z něj nevystoupila. Byla náladová a více méně i trošku protivná, takže u konce knihy jsem ji už vážně moc nemusela. Za to BJ jsem si oblíbila více. Mohla za to její image svobodné, nespolehlivé a hlavně divoké rebelky, která si mne okamžitě získala. Mimo Pety a BJ jsem si ještě oblíbila Taylor a Ruby. Taylor byla v knize vykreslena jako Petina opora a hlavně jako dobrá kamarádka, ke které chodí pro radu. Stejně jako Peta i ona má již pár zkušeností se životem, takže ve chvílích, kdy Peta nutně potřebovala poradit, ona, nebo její mladší sestra Ruby ji navedly zpět na správnou cestu. Ruby je mladší sestrou Pety, ale také její nejlepší kamarádkou. Ty dvě mají jen sebe navzájem, o rodiče přišly, takže spoléhají jedna na druhou. O většinu zábavy v knize se postarala právě Ruby. Když ta se dostala na scénu, její úžasné hlášky jí byly hned v patách, takže jak ona, tak i Taylor si mě hned získala.

Ke knize jsem se dostala náhodou, zaujal mě její název a obálka, takže jsem si řekla, proč to nezkusit, tak jsem si knihu vyžádala jako recenzní výtisk. Hned, co se mi kniha dostala do rukou, jsem si říkala, proboha, co to čtu. Náhodou se ke mně dostal román o lesbách. Než jsem se do knihy pouštěla, říkala jsem si, že jsem si měla přečíst anotaci, ale pozdě, takže jsem šla do knihy s pocitem, že to bude špatné a že se mi knihu vůbec nebude líbit a hlavně bavit. Ale opak byl pravdou. V celku rychle jsem se do knihy začetla a ze začátku jsem měla dokonce ráda i Petu, jenže s ní to šlo postupně z kopce. Chvílemi jsem si říkala, že už to vážně přehání. Asi v polovině knihy se mi stalo to, že jsem začala knihu přirovnávat k telenovele, a víte vy co? Ona ta kniha tak vlastně i pokračovala, až jsem nakonec došla k závěru, že tohle není čtení pro mě, ale neříkám, že za přečtení to nestálo. Kniha byla vtipná, čtivá a většina postav mi byla sympatická, ale to nemění nic na tom, že jsem si připadala jako v telenovele. Nakonec jsem se rozhodla dát knize tři hvězdičky, které značí to, co pro mě kniha byla, průměr, ale věřím tomu, že pokud se dočkáme nějakých dalších autorčiných knih v češtině, rozhodně si je nenechám ujít.

Za poskytnutí recenzního ebooku děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz

E-knihu si můžete pořídit zde